راهنمای خرید بروز ترین آیفون ها از پارس کالا

prk-admin 1401/06/05

راهنمای خرید آیفون

در این مطلب که در واقع یک راهنمای خرید به حساب می‌آید به شما کمک خواهیم کرد با توجه به بودجه و نیازی که دارید، مناسب‌ترین آیفون را در بین مدل‌های مختلف انتخاب کنید.

گوشی‌های آیفون یکی از بهترین گوشی‌هایی هستند که از زمان تولد تاکنون، مورد توجه قرار داشته‌اند و تقریبا می‌توان گفت هیچ‌کسی از خرید آن‌ها ناراضی نیست. به اعتقاد بعضی‌ها، نماینده‌های اپل بهترین گوشی‌های تاریخ هستند و با پشتیبانی بلندمدتی که از آن‌ها می‌شود، دیگر هیچ رقیبی در این صنعت بزرگ ندارند. البته تا زمانی که به اندروید علاقه‌مند نباشید و به اصطلاح گروه خونی شما با آیفون و سیستم‌عامل محبوبش یعنی iOS سازگاری داشته باشد.

گوشی‌های آیفون اگرچه در سراسر جهان معروف هستند اما در بازار آمریکا محبوبیت آن‌ها مثال‌زدنی است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وب‌سایت Counterpoint، اپل در کشور آمریکا ۵۳٪ از سهم بازار را تا سه‌ماه دوم ۲۰۲۱ در اختیار داشت که این میزان هر سال در حال افزایش است.

میزان فروش سالانه‌ی محصولات اپل، به خصوص گوشی‌های آیفون هر سال در حال افزایش است و کاربران زیادی به خرید آن‌ها علاقه نشان می‌دهد. اگر شما هم جز این افراد هستید، پیشنهاد می‌شود این مطلب را که راهنمای خرید گوشی‌های آیفون به حساب می‌آید از دست ندهید.

این مطلب فقط آیفون‌هایی را شامل می‌شود که با توجه به قیمت و مشخصات فنی، ارزش خرید بالایی دارند. بنابراین اصلا به سراغ سری آیفون ۱۲ نرفتیم چون معتقدیم ارزش خرید بالایی با وجود سری ۱۳ ندارند. همچنین در کنار بررسی تمام این آیفون‌ها، چند مورد دیگر هم خواهیم داشت نظیر بهترین آیفون‌ها، بهترین لوازم جانبی برای گوشی‌های اپل، مقایسه‌ی اندروید و iOS و سوالات متداول در رابطه با این گوشی‌ها. به صورت کلی فهرست مواردی که قرار است در این مطلب به بررسی آن‌ها بپردازیم به شرح زیر است:

بهترین آیفون متناسب با نیاز کاربر

قبل از اینکه به بررسی گوشی‌های آیفون بپردازیم و ببینیم چه چیزی آن‌ها را از هم متمایز کرده است، لازم دیدیم این نکته را هم به شما یادآوری کنیم که در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی خوبی هم در بازار وجود دارند که می‌توانند نیاز شما را فراتر از آنچه که می‌خواهید برطرف کنند. اما چون کسانی که این مطلب را می‌خوانند غالبا به دنبال خرید آیفون هستند، هیچ گوشی اندرویدی را در این مطلب نخواهیم داشت.

به صورت کلی گوشی‌های جدیدی که تولید می‌شوند از لحاظ کیفیت ساخت، قدرت سخت‌افزاری، کیفیت نمایشگر، دوربین و در واقع تمام زمینه‌ها، از گوشی‌های قبلی بهتر هستند. در حال حاضر سری آیفون ۱۳ جدیدترین نماینده‌های  اپل به حساب می‌آیند که واقعا هم عملکرد بی‌نظیری در تمامی زمینه‌ها دارند و به‌راحتی می‌توانند نسل گذشته‌ی خود را از دور خارج کنند. گوشی‌های قدیمی‌تر مشخصات ضعیف‌تری دارند اما قیمت آن‌ها بسیار عالی است و همین شاید ارزش خرید آن‌ها را حفظ کند.

اما اپل از آن‌جایی که کاربران حتی گوشی‌های قدیمی آیفون را هم می‌پسندیدند، آن‌ها را تهدیدی برای فروش مدل‌های جدید می‌داند و فروش‌شان را اندکی بعد از معرفی سری جدید متوقف می‌کند. البته همچنان می‌توان این گوشی‌ها را از فروشگاه‌های شخص ثالث خریداری کرد ولی در فروشگاه رسمی اپل خبری از این گوشی‌ها نیست.

بهترین گوشی آیفون

در کل می‌توان بهترین آیفون‌ها را از لحاظ مختلف در زیر دسته‌بندی کرد:

  • بهترین آیفون موجود از همه لحاظ: آیفون ۱۳ پرو مکس در حال حاضر در بین گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS از همه لحاظ بی‌رقیب است.
  • بهترین آیفون برای اغلب کاربران: آیفون ۱۳ پرو با توجه به اندازه‌ی مناسب، مشخصات سخت‌افزاری مشابه مدل پرو مکس و قیمت نسبتا خوب، می‌تواند برای بسیاری از کاربران یک انتخاب عالی، ایدئال و منطقی باشد.
  • بهترین آیفون برای کاربران عادی: اگر به دوربین تله‌فوتو یا سنسور LiDAR نیازی ندارید و فرقی هم نمی‌کند رفرش‌ریت گوشی‌تان ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز باشد، آیفون ۱۳ می‌تواند برایتان بهترین گزینه باشد چرا که هم قیمت عالی دارد و هم مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده قدرتمند.
  • بهترین آیفون از لحاظ جمع و جور بودن: آیفون ۱۳ مینی برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک گوشی کوچک و جمع‌و‌جور و در عین حال قدرتمند و پر از امکانات هستند یک گزینه‌ی عالی به حساب می‌آید.
  • بهترین آیفون اقتصادی: آیفون SE 2020 با بهره‌مندی از قدرت سخت‌افزاری بالا و اندازه‌ی ۴٫۷ اینچی، ظاهری شبیه به پرچم‌دارهای قدیمی اپل دارد ولی قدرت سخت‌افزاری آن مشابه سری آیفون ۱۱ است. در حالی که اپل آن را کمتر از ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری کرده است تا با یکی از ارزشمندترین آیفون‌های تاریخ طرف باشیم. البته اگر طول عمر بالای باتری مد نظرتان نیست.
  • قدیمی اما ارزشمند: اگر آیفون SE 2020 را انتخاب خوبی نمی‌دانید، آیفون ۱۱ قطعا می‌تواند انتخاب درستی برایتان باشد. این گوشی که پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۰ هم لقب گرفت هم مشخصات فنی خوبی دارد و هم اندازه و قیمت مناسب تا جای هیچ بحثی وجود نداشته باشد.

آیفون ۱۳ پرو مکس؛ بهترین گوشی از هر لحاظ

اینکه آیفون ۱۳ پرو مکس را بهترین گوشی از هر لحاظ خطاب می‌کنیم به خاطر عملکردی است که این محصول طی چندین ماه حضور در بازار از خود به نمایش گذاشته است. آیفون ۱۳ پرو مکس تمام آن قابلیت‌هایی که در سری آیفون ۱۳ وجود دارد را در یک سطح بالاتر در خود جای داده است تا یکی از بهترین پرچم‌داران کنونی لقب بگیرد.

از جمله قابلیت‌های خوب این گوشی که باعث شده آن را بهترین خطاب کنیم، نمایشگر ۶٫۷ اینچی بسیار باکیفیت آن است که وب‌سایت DisplayMate سال گذشته آن را به عنوان بهترین نمایشگر انتخاب کرد. این نمایشگر از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که با لمس کاربر، رفرش‌ریت بالا را فعال می‌کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. همچنین اندازه‌ی ناچ روی نمایشگر هم کاهش داشته است تا بخش بزرگی از پنل جلو را خود نمایشگر تشکیل دهد. روی پنل پشتی این محصول هم سه دوربین بزرگ از نوع اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو درون ماژولی مربعی شکل تعبیه شده‌اند که در کنار آن‌ها سنسور سه‌بعدی LiDAR و فلش هم دیده می‌شود.

اندازه‌ی بزرگی که این گوشی دارد به اپل اجازه داد تا یک باتری پرظرفیت با ثبت رکوردی دست‌نیافتنی در انجام کارهای مختلف هم برای آن در نظر بگیرد که در مجموع تمام این موارد این گوشی را به سنگین‌ترین آیفون تاریخ هم تبدیل کرده است. جای تعجب ندارد اگر بدانید قیمت پایه‌ی آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۱۰۰ دلار در نظر گرفته شده است که این میزان را برای مدلی با ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۶/۱۲۸ گیگابایت می‌پردازید. قیمت این گوشی حتی تا ۱۶۰۰ دلار هم افزایش پیدا می‌کند که در واقع بهای مدلی با همان میزان حافظه‌ی رم اما ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.